Wapenbrief voor Mgr. Ronald Cornelissen, bisschop van Groningen–Leeuwarden
Mgr. Cornelissen werd op 7 juli 2025 door paus Leo XIV tot bisschop benoemd en op 11 oktober van datzelfde jaar tot bisschop gewijd in de Sint-Jozefkathedraal te Groningen.

Op 8 december vond de officiële overhandiging van de wapenbrief van het NGH plaats in de bisschoppelijke residentie te Groningen. De wapenbrief werd overhandigd door onze voorzitter, Bas Verkerk, samen met onze opperheraut, Klaas Padberg Evenboer.
Zoals aan de eretekens in de wapentekening te zien is, is Mgr. Cornelissen niet alleen de bisschop van Groningen-Leeuwarden maar ook lid van de Orde van het Heilig Graf van Jeruzalem en erekapelaan van de Grot te Lourdes.
De beschrijving van het wapen kunt u lezen in ons register.
Het persoonlijke wapen is ontworpen door de heraldisch kunstenaar Piet Bultsma-Vos te Oosterwolde, die ook tekening van de wapenbrief heeft gemaakt.





